Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini: În ce stadiu s-a ajuns la cei 141 de km de cale ferată din vestul țării

Asociația Pro Infrastructură a publicat imagini: În ce stadiu s-a ajuns la cei 141 de km de cale ferată din vestul țării
Publicat: 19/06/2019, 22:25

Potrivit reprezentanților Asociației Pro Infrastructură, tronsonul dintre km 614 (Ghioroc) și Simeria face parte parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, este împărțit în 4 loturi, iar valoarea contractelor este de aproximativ 2 miliarde de euro.

Tronsonul are circa 60 de km de traseu nou, 9 poduri noi peste Mureș, 3 tuneluri, stații moderne și multe soluții tehnice care vor permite trenurilor să circule cu maximum 160 de km/oră între Simeria și Arad.

Primul sector, cuprins între km 614 și Bârzava, are 42 de km și este construit de Asocierea Astaldi-FCC-Salcef-Thales, iar lucrările înregistrează un progres semnificativ.

„Față de vizita noastră din toamna lui 2018, avansul este semnificativ. Stadiul fizic este 21%. Se lucrează puternic la terasamente atât pe cei 14 km de aliniament nou, cât și la cele două poduri mari peste Mureș (se armează pilonii și se asamblează structurile metalice ale podurilor). Pe traseul existent se muncește la zidurile de sprijin, terasamente și gări/peroane”, au scris reprezentanții Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.

Aceștia precizează că se muncește intens și pe al doilea sector, cuprins între Bârzava și Ilteu, cu o lungime de 36 km, executat de aceeași asociere, având un progres fizic de 26%.

„Se muncește intens în zona Gării Bârzava, unde la finalul lunii iunie se va circula pe linie nouă. Sunt două poduri peste Mureș (se lucrează la pilonii de susținere) și un tunel (600 metri) care va începe în cel mai scurt timp, după defrișarea arborilor. Avem și o secțiune blocată de un important sit arheologic”, au mai scris reprezentanții asociației care monitorizează investițiile în infrastructură.

Lucrările pe cel de-al treilea segment, Ilteu-Gurasada, cu o lungime de 22 km, executate de asocierea Aktor-Alstom-Arcada, au avansat cu 6%, după calculele Pro Infrastructură: „Sunt 16 km de traseu nou, două poduri noi peste Mureș (la care se lucrează la fundații), două tuneluri și o polată (se încep în curând după rezolvarea acelorași blocaje cu defrișările). Cei de la Arcada sunt bine mobilizați pe sectorul lor, în timp ce Aktor trebuie să mai tureze motoarele”.

De asemenea, reprezentanții asociației spun că stadiul lucrărilor pe cel de-al patrulea segment, Gurasada-Simeria, cu o lungime de 41 km, realizat de asocierea FCC-Astaldi-Contratas y Ventas, este de 13%.

„Se progresează foarte bine la două din cele trei poduri peste Mureș pe partea de fundații, dar și la linia dintre Mintia și Deva care se va deschide circulației la finalul acestei luni. În august se va redeschide traficul spre Hunedoara printr-o trecere la nivel cu DN7″, mai spun reprezentanții asociației.

Concluzia acestora, după vizitele făcute în teren, este că mobilizarea constructorilor este încurajatoare, cu potențial de îmbunătățiri pe alocuri.

„Sunt șanse ca experiența nefastă cu șantierele interminabile de pe tronsonul Simeria-Sighișoara să nu se mai repete”, se arată la finalul postării de pe rețeaua de socializare.

Potrivit datelor oficiale, pe această linie trenurile de călători circulau, înainte de începerea proiectului, cu o viteză medie de 78 km/h, iar viteza maximă admisă era de 100 km/h. La finalul lucrărilor, circulația se va putea desfășura cu o viteză de 160 km/h pe o lungime de circa 89% din lungimea secțiunii. Pe 6% din lungime se va circula cu viteza de 120 km/h, iar pe 5% din lungime se va circula cu viteza de 100 km/h.

Foto: Asociația Pro Infrastructură/ Facebook

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
"Următoarele două luni sunt periculoase. Este un risc de război mondial". Avertismentul ministrului de Externe...
Fiii lui Silviu Prigoană nu pot face succesiunea. Care este motivul + acuzații grave din...
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
Cine ar putea intra în turul II după confruntarea dintre candidați ANALIZĂ
Imagini sfâșietoare de la mormântul Andreei Cuciuc. Ce a apărut în cimitir, la câteva ore...
Descoperire arheologică rară, la Zidul lui Hadrian: Un mâner vechi de 2.000 de ani arată...
„Pentru prima dată în istorie”, Ucraina a lovit o instalație militară de pe teritoriul Rusiei...
Adriana Bahmuțeanu pune tunurile pe văduva lui Prigoană! Ce acuzații grave îi aduce: ”Are trei...
Andreea Bănică, noi imagini HOT pe internet. Fanii au crezut că nu văd bine: cum...
Ninsori în aproape toată ţara începând de joi. La Bucureşti vom avea parte de zăpadă...
Igor Cuciuc își urlă neputința: Andreea, întoarce-te acasă! Durere sfâșietoare
Prețurile au sărit în aer la Târgul de Crăciun din Craiova! Cât a ajuns să...
Avem testamentul lui Silviu Prigoană. Ce primesc Adriana Bahmuțeanu și celelalte foste soții
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Începe licitaţia pentru construcţia celui mai dificil lot al secţiunii montane a A8. Anunţul ministrului...
Structura IMENSĂ găsită pe fața ASCUNSĂ a Lunii
Anunț pentru românii cărora le expiră buletinele. Decizia venită marți, 19 Noiembrie
Complicațiile vieții la bloc. Certurile cu vecinii încep de la această regulă
Ce diagnostic a primit Florin Niță după accidentarea de la meciul România – Cipru. Portarul...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
VIDEO Daniela Iliescu este gravidă cu al doilea copil! Culiță Sterp și partenera lui au...
Charles Dumont, compozitor pentru Edith Piaf, a murit la 95 de ani
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
Un program revoluționar de Inteligență Artificială „citește” genele tumorilor dintr-o simplă imagine